lørdag 5. oktober 2013

Ull-sesongen er i gang for store og små

Her i barteland er ull-sesongen i gang, og jeg regner med at det begynner å bli kjølig også andre steder rundt om i vårt langstrakte land. Etter å ha laget ull-longser til Mini fikk jeg lyst til å prøve meg på å lage ulldresser til litt mindre tasser. Den aller første av sitt slag ble ferdig i dag etter litt tegning av nytt mønster med utgangspunkt i heldrakt-mønsteret mitt.

Denne er sydd i marineblå og turkis ullfrotté fra Janus av 100% merinoull og er kantet med herlig myk interlock fra Myllymuksut som også er laget av kløfri merinoull. Den åpnes/lukkes enkelt med trykknapper som går langs hele fronten. Siden det er en stund siden mine små var så små, havner denne i blogshopen.

Str: 80
Mønster: eget
Stoffer: Janus og Mylly

Foran:

Bak:


Detaljbilder:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad for all tilbakemelding. :)

Har dessverre opplevd en del spam-kommentarer her inne, og jeg ser meg derfor nødt til å innføre ord-gjenkjenning på kommentarene igjen.

Klem Maja

Vaskekluter