onsdag 27. mars 2013

Superenkel hals 2 (oppskrift)

**Oppskriften skal ikke videreselges som mønster eller brukes på halser som legges ut for salg.**




Str: 2-4 år, 4-6 år (8 år-dame)
Pinne: rundpinne nr 3,5
Garn: 100g babyull
  • Legg opp 68, 72 (80) masker løst med dobbel tråd på liten (40cm) rundpinne 3,5.
  • Strikk vrangbord, 2r 2vr, i 13, 15 (18) cm.
  • Sett så halvparten av m på en tråd og strikk rillestrikk på m som er på tråden.
  • Når arbeidet måler 8, 10 (12) cm etter delingen feller du av.
  • Sett så m fra tråden på pinnen og strikk riller i 8, 9 (10) cm før du feller av.
  • Fest tråder og så er du ferdig.




4 kommentarer:

  1. Så fantastiske, da blir det disse til mine troll. jeg har vært på jakt etter en enkel hals oppskrift nemlig. Herlig, denne så veldig enkel og grei ut. Den babyulla du har brukt, er det til pinne 3,5 eller er det egentlig mindre? Jeg har bare sett babyull med mindre pinnestr, det er derfor jeg spør fordi jeg har masse Dale babyullrester liggende men det er vel pinne 2,5 eller noe sånt tror jeg. Uansett, tusen takk, denne oppskriften vil helt klart bli brukt i nærmeste fremtid.

    SvarSlett
  2. Har brukt vanlig babyull (passer pinne 2,5), men strikker med dobbel tråd, så det er derfor jeg bruker pinne 3,5. :)

    SvarSlett
  3. Ååååå ja sånn og forstå. Da får jeg kanskje brukt opp litt rester her da. Tusen takk for svar

    SvarSlett
  4. Super oppskrift for restegarn! :) Dette kommer jeg til å strikke foran TV'en og ute i vårsola fremover. :) Takk for oppskriften. Fortsatt god påske!

    SvarSlett

Blir veldig glad for all tilbakemelding. :)

Har dessverre opplevd en del spam-kommentarer her inne, og jeg ser meg derfor nødt til å innføre ord-gjenkjenning på kommentarene igjen.

Klem Maja

Vaskekluter