fredag 5. mars 2010

Pannebånd med knapp (oppskrift)

*Oppskriften skal ikke videreselges som mønster eller brukes på pannebånd som legges ut for salg.*

 


 

Har modifisert mønsteret jeg fant HER slik at det blir mer slik jeg liker det.

Jeg har laget det litt strammere, og slik at det blir bredere over ørene. 

Her kommer oppskriften på min versjon:

Str: Dame (2-4 år)


Legg opp 108 m (96 m) med to tråder babyull på pinne 3,5

Strikkes i ribbestrikk (2r2vr)

Strikk 7 pinner ribbestrikk over alle maskene (2r2vr)
8.p: strikk til det står 2 m igjen, snu
9.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 2 m igjen, snu
10.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 6 m igjen, snu
11.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 6 m igjen, snu
12.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 10 m igjen, snu
13.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 10 m igjen, snu
14.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 14 m igjen, snu
15.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 14 m igjen, snu
16.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 14 m igjen, snu
17.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 10 m igjen, snu
18.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 10 m igjen, snu
19.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 6 m igjen, snu
20.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 6 m igjen, snu
21.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 2 m igjen, snu
22.p: ta 1 m løst av, strikk til det står 2 m igjen, snu
23.p: strikk ribbestrikk over alle maskene

Gjenta så 23. pinne 7 ganger.

Fell av

Fest endene, bruk en av trådene til å feste en knapp på den ene siden.

Knapphull har du allerede laget (det blir små hull der man snur)

Jeg har pyntet med en heklet blomst. Oppskriften fant jeg HER.

Lykke til! :)


3 kommentarer:

Blir veldig glad for all tilbakemelding. :)

Har dessverre opplevd en del spam-kommentarer her inne, og jeg ser meg derfor nødt til å innføre ord-gjenkjenning på kommentarene igjen.

Klem Maja

Vaskekluter